You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

112’ye gelen asılsız çağrılar pes dedirtti

112’ye gelen asılsız çağrılar pes dedirtti

⭐⭐⭐ Süper Moderator
112’ye gelen asılsız çağrılar pes dedirtti
[Resim: 3572894.jpg] 2020 yılında 2 milyon çağrıyı kabul eden 112 Komuta Merkezi çalışanlarının reel vakalara ulaşma süresinin yalan yanlış çağrılar sebebiyle uzadığını gösteren İl Sağlık Müdürü Vejdi Yıldız, “Covid sürecinde vaka sayılarımız fazla ve her şeyde biz arandık maalesef. 65 yaş üstü bizi aradı, ekmek isteyen, su isteyen bizi aradı yani en küçük şeyde biz arandık. Bizim normalde vaka sayımız 9-10 binlerde bu arada Covid sürecinde sene bazında ortalamamızı 19 binde kapattık” dedi.

2020 yılında 225 bin vakaya müdahale ettiklerini ifade eden Yıldız, “Bizi en çok yalan yanlış ve mükerrer çağrılar zorluyor. Bu çağrılarımız ise yaklaşık yüzde 95 oranından 2020 yılında yaklaşık 750 vakaya gitmişiz yalan yanlış çıkmış buda ana vakaya varmak sürecini uzatıyor. Mükerrer olaylarda ise bir olayda birdenbire artı birey arıyor bu bizi sıkıntıya sokuyor ve bunlar bizim çağrı sayımızı da arttırıyor. Takriben 225 bin vakaya gitmişiz lakin 2 milyona yakın çağrı almışız düşünün ne değin yalan yanlış ve mükerrer çağrılarımız olduğunu" ifadelerini kullandı.

“Sizi niye alkışladık diyorlar"

Sağlık Durumu Bakanı Fahrettin Koca'nın Covid-19 sürecinde sıhhat çalışanlarına motivasyon olsun diye yaptığı çağrı üstüne 3 gün alkışlanmalarını ederek 112'yi arayıp ‘bize ekmek getirin, su getirin, biz sizi niye alkışladık' diyenlerin olduğunu kaydeden Yıldız, “Bizi ekmek, su için alkışlamasınlar biz doğrusu görevimizi yapıyoruz onun için alkışlasınlar” dedi.

Gaziantep'e 56 noktadan hizmet verdiklerini vurgulayan Yıldız, nokta sayısı arttıkça olgu sayısının da arttığını belirtti.

112 Komuta Merkezinde çağrıları tedarik eden Büşra Dolma, Covid sürecinde 112'nin gece 24.00'den daha sonra ihbardan daha fazla psikolojik danışma hattına dönüştüğünü kaydetti. Pandemi sürecinin engebeli geçtiğini açıklayan Dolma, “Özellikle gece 24.00'den sonradan çağrılar rahatsızlık veya ambulans talebi dışında bir nevi psikolojik danışma hattına dönüştüğümüzde söylenebilir. Haliyle fazla fazla belli bir hastalık olmadığı için şu oldu sıradan mi? Öksürüğüm alışılagelmiş mi? Çocuğuma geçmiş olabilir mi? Geçmişse ne dek sürede düzelirim gibi buradan muavin olmaya çalıştığımız zamanlar oldu” dedi.

“Içki isteyen de var, çocuğu ile konuşmasını isteyen de”

ara sıra acayip istekler için de 112'nin arandığını kaydeden Dolma, “Bizi arayıp yemek, su gibi ihtiyaçlarını değil de ben karantinadayım bana sigara getirin, bana alkol getirin siz ivedi hat değil misiniz gibi absürt isteklerle karşılaştığımız oldu. başkaca çocuğu nöbet geçiren bir anne saniyeler içerisinde buraya ulaşmaya çalışırken, başka bir annenin küçük çocuğunu telefona verip, ‘ablası konuşmayı yeni öğrendi hemen hemen hiç çocuğumla konuşur musun' diye burayı gereksiz yere meşgul ettiği oldu. Vatandaşımızı duyarlı olmaya misafir etme ediyoruz burada konuşmak veya ambulans yönelttirmek fazla kuvvet değil bundan imtina ettiğimiz için değil de bir hastanın hayatının kurtulması, minimum hasarla bir yaralanmayı atlatması yani saniyeler bizim için çok önemli” diye konuştu.

Ambulansları kendileri dezenfekte ediyor

112'nin cesur neferleri komuta merkezinden aldıkları belirsiz vaka ihbarlarına ise çabucak hareket ederek ulaşıyor. Vakayı hızlıca hastaneye yetiştiren sağlık durumu ekipleri ardından ambulansları kendileri temizleyip dezenfekte ediyor.

Resul Yanbul

 

iha

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Forumki.Com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.