You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

BiP’e 3 günde 4,6 milyon yeni kullanıcı katıldı

BiP’e 3 günde 4,6 milyon yeni kullanıcı katıldı

⭐⭐⭐ Süper Moderator
BiP’e 3 günde 4,6 milyon yeni kullanıcı katıldı
[Resim: 3075706.jpg] İletişim ve hayat platformu BiP'e, son 3 günde 4,6 milyon yeni kullanıcı katıldı. Bahşedilen bilgiye takriben, BiP'teki bütün veriler yüksek güvenlikli şifreleme ile Türkiye'deki Turkcell bilgi merkezlerinde korunuyor. Operatör egemen olarak 192 ülkede kullanıma sunulan BiP, mesajlaşma, sesli ve görüntülü arama özellikleri ile aralıksız ve güvenli iletişim imkanı sunuyor. Yakın zamanda Digicel, Turkcell'in iştiraki Lifecell Ventures ortaklığıyla, BiP'i faaliyet gösterdiği 32 ülkede müşterilerinin kullanımına sundu. Yalnızca Karayipler bölgesinde BiP'in 1 milyonun üstünde müşterisi bulunuyor.

"İzinsiz hiçbir veriyi almıyoruz"

Turkcell Dijital Servisler ve Çözümlerden Sorumluluk Sahibi Genel Müdür Yardımcısı Ataç Tansuğ, kullanıcıların verilerini üçüncü taraflarla paylaşma zorunluluğu olmaksızın BiP'i kullanmaya devam edebileceklerini söyledi. Tansuğ, “Operatör mühendislerinin 2013 yılından beri geliştirdiği BiP uygulamamız son 3 günde büyük bir ilgiyle karşılandı. Uygulamamızda kullanıcılarımızın verilerini en yüksek güvenlikli Turkcell veri merkezlerinde Türkiye sınırları içerisinde saklıyoruz. Bu tarzdaki uygulamalarda manâlı olan hizmetin sunulabilmesi için zorunlu verilerin kullanıcılardan onayları dahilinde alınması, işlenmesi ve hizmetin sunulması için zorunlu olduğu ölçüde paylaşılmasıdır. Mesela bir irtibat uygulaması olan BiP kullanıcılarına arama ve mesajlaşma hizmetlerini sunabilmek için rehbere erişim izni talep etmektedir” diye konuştu.

Uygulamada izinsiz hiçbir veriyi almadıklarını, işlemediklerini ve paylaşmadıklarını vurgulayan Tansuğ, “Bu konuda bütün kullanıcılarımızın içi gizli olabilir. 192 ülkedeki kullanıcılarımız arasında da hiçbir ayrımcılık yapmıyoruz. Müşterilerimizin geri bildirimlerini dinliyor, talepleri konusunda fazla süratli bir şekilde aksiyon alıyoruz. Dolayısıyla düzeltilmesi gereken bir şey varsa elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız” dedi.

Bahşedilen bilgiye takriben, uygulamanın verileri operatörün İstanbul ve Ankara'daki milletlerarası emniyet sertifikalarına (TLS) sahip data merkezlerinde saklanıyor. Uygulamada mesajların iletildiği cihazlar ve sunucular arasındaki bütün irtibat uluslararası standartlara uygun biçimde TLS şifreleme yöntemiyle güvenli bir şekilde taşınıyor. Herhangi bir üçüncü şahıs araya girip mesajlara erişemiyor ve okuyamıyor. Uygulamadaki yedekleme ayarı açılmadıysa mesajlar sistemlerde karşı tarafa iletilene değin şifrelenerek geçici bir vakit saklanıyor ve mesaj iletildikten daha sonra sistemlerden en ince ayrıntısına kadar siliniyor. Kullanıcı yedekleme ayarını açarsa paylaşımlar bilgi merkezlerinde şifrelenerek saklanıyor.

Başvuru Formu, Türkiye'nin ihtiyaçlarına uygun geliştirilen özellikleriyle de ayrım oluşturuyor. Mesela, keşfet bölümünde yer alan değişik kanallar ile kullanıcılarına bilgilendirici ve eğlenceli içerikler sunan başvuru, Sağlık Bakanlığı ile meslek birliği yaparak Koronavirüs Bilgilendirme ve Danışma Kanalı da açtı. Operatör ayrımı olmadan BiP kullanıcıları bu kanal üzerinden koronavirüs testi yapabiliyor ve gerekli durumlarda ALO 184 Afiyet Bakanlığı İletişim Merkezi Danışma Hattı'na ücretsiz ulaşabiliyor.

Uygulamanın Acil Şart özelliği ile kullanıcılar felaket durumlarında, durum bilgilerini ve konumlarını network kesintisi olsa bile tek tuşla sürekli iletişim sağlıyor. Tercüme özelliği ise anlık mesajlaşma sırasında 106 öbür dilde sohbet etmeyi mümkün kılıyor. Başvuru Formu, kullanıcılarının gelen mesajları çevrilmiş olarak görüntülemelerini sağlıyor ve gönderdikleri mesajları hemen olan olarak çeviriyor. BiP'e özel kaybolan mesaj yeteneği sayesinde, gönderilen mesajlar seçilen süre baştan başa takipçinin sohbet ekranında görünüyor ve belirlenen süre dolunca otomatik olarak siliniyor.

iha

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Forumki.Com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.